Handige Whole30-truc: Proteïnesalade!

Mij kon (en kan) je wakker maken voor aardappelsalade... dat vind ik echt super lekker en er zijn ook prima Whole30-versies van te maken. Wat altijd een probleempje blijft: wat neem ik dan als proteïne in mijn meeneemlunchsalade?
Totdat ik Whole30 headmistress Melissa Hartwig over deze truc hoorde: proteïnesalade.
Ongeveer hetzelfde idee als aardappelsalade, maar dan met bijvoorbeeld overgebleven kip. Of wat tonijn of zalm (uit blik). Of een paar hardgekookte eieren. Je kan er iedere keer iets anders bijdoen zodat het niet gaat vervelen. Dat is de oplossing... en ook nog lekker!

Dit recept staat eigenlijk niet heel erg vast, het is meer een concept. Voeg zelf dingen toe die je lekker vindt...

Ingrediënten

Een paar porties proteine, bijvoorbeeld overgebleven gegrilde kip (of je bakt een paar dijen). Tonijn of zalm uit blik. Zelfs hardgekookte eieren zijn prima.
Zelfgemaakte mayonaise (van milde olijfolie).
Limoensap, mosterd, peper, zout, kruiden
Wat fijngesneden bosui
Wat fijngesneden groenten, bijvoorbeeld puntpaprika of tomaat
Zure augurkjes zijn ook lekker (zoet zure zijn niet Whole30)
Je kan er nog olijven, avocado of nootjes doorheen doen
Je kan er nog fruit indoen, bijvoorbeeld bosbessen of rozijnen
→  Sla: als basis. Dat kan een zak van de supermarkt zijn, maar een paar grote handen spinazie, gesneden romaine kropjes of verse krulsla kan natuurlijk ook.

Maken:

Snijd je proteïne klein, hapklaar

Maak een sausje van de mayonaise, limoensap, zout, peper en eventuele andere ingredienten.

Roer het sausje door je proteïne.

Snijd alle andere dingen die je in je salade wil ook wat kleiner en meng door je proteïne.

Wanneer het etenstijd is doe je portie van dit mengsel bovenop een bord vol sla en klaar is je maaltijd

Maak altijd flink wat porties, dan heb je zo maar 3x lunch. Door iedere keer de aanvullende ingrediënten te veranderen, gewoon wat je in de koelkast vindt, smaakt je salade nooit 2x hetzelfde.

Werk met HealthCreators aan je gezondheid, je gewoontes en de manier waarop je met eten omgaat

Doe een Whole30 met begeleiding van HealthCreators

Focus op je gezondheid, gewoontes en hoe je met eten omgaat. Verander je leven: het begint met wat je eet!

Get Things Done! Download ons gratis e-boek over Het HealthCreators proces.

Download ons gratis E-boek: Get Things Done, het HealthCreators process voor Training, Mindset & Nutrition

Plan je maaltijden in 5 minuten!

Wil je graag graag gezonder gaan eten, maar loopt je maaltijdplanning iedere keer in de soep? Probeer dan RealPlans!
*HealthCreators werkt samen met RealPlans. Wanneer je via deze link de app aanschaft, krijgen wij een kleine commissie. RealPlans wordt voor jou niet duurder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.