HealthCreators vernieuwt voedingsadvies: Tweak je voeding

Wil je gezonder eten, maar word je geen wijs meer uit alle conflicterende informatie?
Dat snappen we: Iedereen roept wat anders en toch kan alles wetenschappelijk onderbouwd worden.
HealthCreators is ervan overtuigd dat algemene voedingsadviezen, gebaseerd op de gemiddelde mens, bijna nooit 100% voor jou kloppen. Omdat er iets heel belangrijks mist: jouw context!
Daarom bieden we vanaf nu verschillende opties om samen uit te gaan zoeken wat de beste voeding is voor jou.

Naomi had een slepende schouderblessure: allerlei therapieën op toegepast, het ging niet over. Toen deed ze haar eerste Whole30... en de blessure genas. Tijdens de herintroductie leek rijst een goede keuze voor haar: veel koolhydraten om haar workouts van energie te voorzien en ze werd er niet suf en slaperig van, wat ze bij brood wel heeft. Dus at ze bijna dagelijks rijst: rijstwafels als lunch, ze dronk rijstmelk en ook weleens rijst bij de avondmaaltijd. Toen kwam haar blessure terug. We hebben er een tijdje over gedaan, maar na een paar weken puzzelen, vonden we de oplossing: de rijst! Ze ging dat veel minder vaak eten en... na een paar weken: weg schouderblessure!
Betekent dit nu dat rijst ongezond voedsel is? Zeker niet! Het betekent dat Naomi met haar zeer persoonlijke context beter iets anders kan kiezen... dat zegt NIETS over wat rijst met jou doet.

Orthomoleculaire voedingsleer

Dit is de manier waarop we bij HealthCreators naar gezonde voeding kijken: als iets heel persoonlijks. Natuurlijk, we hebben wel zo onze uitgangspunten. Het voedingsadvies is altijd gebaseerd op orthomoleculaire voedingsleer. We gaan uit van (zoveel mogelijk) pure voeding als groenten, vis, kip, vlees, fruit en gezonde vetten uit bijvoorbeeld olijf, avocado, noten en zaden.
Maar het is onze missie om de grenzen van jouw context zoveel mogelijk op te zoeken om zo zoveel mogelijk keuzes en variaties te houden.
We beloven dat we geen hele voedingsgroepen schrappen: bij ons eet je eiwitten, vetten en koolhydraten. Het liefst alle 3 bij elke maaltijd. Wel hebben we verschillende methodes om uit te zoeken welke bronnen van eiwitten, vetten en vooral koolhydraten het beste bij jou passen. Dus het kan best zijn dat we adviseren eens een hele tijd geen graan te eten... maar altijd om vervolgens te gaan kijken wat er gebeurt als je het dan weer herintroduceert.

Niet alleen wat... ook hoe!

Soms is bepaald eten lichamelijk helemaal okay voor je... maar de manier waarop je ermee omgaat zorgt ervoor dat het toch niet de beste keuze is. Dat klinkt vaag... een voorbeeld!
Als je 's avonds op de bank zit en je hebt gewoon een goede avondmaaltijd gehad... zou je dan nog 200 gram gekookte aardappels gaan eten? Zeer waarschijnlijk niet! Maar als ik diezelfde aardappels in dunne plakjes snij, frituur, bestrooi met flink wat zout en/of kruiden... dan waarschijnlijk wel. Sterker nog: een zak chips eten veel mensen zo onbewust, dat ze pas doorhebben van ze 200 gram aardappels op hebben wanneer de bodem van de zak is bereikt.
Dit noemen wij: "Voedsel zonder remmen". Het is zo gemaakt dat gewone, normale mensen er heel moeilijk weerstand aan kunnen bieden... en het is ook nog eens overal te koop.
Als dit iets is waardoor jij je gezondheids- of fitnessdoelen niet haalt, dan gaan we ook met die mindset aan de slag.

Aanbod

Wil je beter weten wat gezond is voor jou, je sportprestaties verbeteren door andere voeding of juist je hele levensstijl omgooien? HealthCreators maakt samen met jou een individueel plan. Hieronder vind je de manieren waarop we dat doen:

  • Het begint met wat je eet: persoonlijk plan

Neem contact op

[wcp_contactform id="wcpform_okw4qx4s1"]

Bel: 0651995990 of loop langs in onze studio:
Amsterdamsestraat 41
2587 CN  SCHEVENINGEN

Via ons boekingssysteem kan je zelf al een account aanmaken en een kennismakingsgesprek inboeken met Naomi of Brenda.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.