Whole30 Thaise rode curry

Ik ben zo blij met dit recept voor Whole30 Thaise rode curry. Thai curry is een absolute favoriet van me… maar aangezien ik geen plofkip eet, ik geen tahoe meer eet en ik nog geen Thai met behoorlijk vlees heb gevonden… heb ik het al jaren niet meer op.
Tot ik (eindelijk!) dit recept van Carmen van @everylastbite vond wat precies is wat ik zocht. Heer-lijk!
Waarschuwing: voor Naomi was dit recept te pittig!

Ingredienten

→ 1 eetlepel olijfolie (of kokosolie)
→  1 ui, fijngesneden
→ 3 tenen knoflook, uit de knijper of geraspt
→  2 eetlepel geraspte gember
→ 3 eetlepels Whole30-proof rode curry pasta (Ik gebruik onoffspices!)
→ 750 ml kippenbouillon (zelfgemaakt)
→ 300 ml kokosmelk
→ 1 theelepel Whole30-proof vissaus (ik gebruik mijn RedBoat) als je dat niet hebt kan je ook een eetlepel coconut amino’s doen
→ 1 eetlepel limoensap
→ 5 tot 6 gare kippendijen in stukjes (je kan ze eventueel garen in je bouillon)
→ 2 courgettes door de sliertjes maker of koop 2 bakken kant-en-klare courgette spaghetti
→ 2 bosuien, in stukjes
→ 1 of 2 rode pepers, in dunne reepjes
→ 2 eetlepel Thaise basilicum… dit is HET ingrediënt waarnaar je op zoek wil gaan: Essentieel!!!

Bereiding

 → Wanneer je kip nog niet gaar is: bak of kook ze gaar. Dat kan eventueel in de bouillon die je straks gaat gebruiken. Snijd ze in dunne reepjes
Verhit de olie in een braadpan. Bak de uien, de knoflook en de gember heel rustig totdat de uien glazig worden. Kan 5 minuten duren (zo langzaam dus).
Roer de currypasta erbij, roer om en bak 2 minuten voordat de bouillon, de kokosmelk, vissaus, limoensap en kip toevoegd.

→ Laat dit een 5 minuten zachtjes koken. Voeg dan pas de courgette noodles, bosuitjes en de helft van de rode pepers toe. Kook net lang genoeg om de courgette zacht, maar niet zompig te maken.

→  Schep in diepe borden en bestrooi met de Thaise basilicum en nog wat schijfjes rode peper.

Variatie-tip: Wanneer je wat extra koolhydraten nodig hebt (bijvoorbeeld omdat je hard getraind hebt) kan je (een deel van de) courgette noodles vervangen door zoete aardappel noodles. Voeg die dan toe met de bouillon en kokosmelk en laat wel meekoken omdat ze anders niet gaar worden.
Dit recept is een aangepaste versie van een recept van Every Last Bite en met toestemming van Carmen geplaatst

Doe een Whole30 met begeleiding van HealthCreators

Focus op je gezondheid, gewoontes en hoe je met eten omgaat. Verander je leven: het begint met wat je eet!

Lees over Brenda op de Whole30 coach site

Get Things Done! Download ons gratis e-boek over Het HealthCreators proces.

Download ons gratis E-boek: Get Things Done, het HealthCreators process voor Training, Mindset & Nutrition

Plan je maaltijden in 5 minuten!

Wil je graag graag gezonder gaan eten, maar loopt je maaltijdplanning iedere keer in de soep? Probeer dan RealPlans!
*HealthCreators werkt samen met RealPlans. Wanneer je via deze link de app aanschaft, krijgen wij een kleine commissie. RealPlans wordt voor jou niet duurder!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.