Whole30 rabarber met ongezoete appelmoes

Het heeft even geduurd voordat ik voor het eerst rabarber proefde: ik vond het er altijd smerig uitzien. Maar na 1 hap rabarbertaart in Frankrijk was ik verkocht: heerlijk. Maar: rabarber wordt meestal met een shitload suiker klaargemaakt omdat het zo zuur is. Dat los ik in deze Whole30 variant op met ongezoete appelmoes en wat rozijnen. Na een tijdje Whole30 proef je zoet beter en is dit echt genoeg.

Ingrediënten

→ Een bos rabarber
→ 1 klein potje ongezoete appelmoes (of maak ook dit zelf)
→ Een handje rozijnen (of meer naar smaak)
→ Een eetlepel ghee

Maken:

→ Snijd de rabarber in stukjes van ongeveer 1 tot 2 cm en was ‘m super goed. Laat goed uitlekken (of gebruik een sla centrifuge).

→ Doe de ghee in een pan en bak heel rustig de rabarber totdat het wat zachter begint te worden.

→ Voeg de appelmoes en rozijnen toe, breng aan de kook en laat een kwartiertje heel rustig sudderen. Doe een spatscherm op de pan. Ik zet ook af en toe even het vuur uit om het gepruttel wat te temperen

→ Laat de rabarbermoes een heel klein beetje afkoelen, maar schep nog warm terug in de pot van je appelmoes (en een ander leeg potje wat je nog had. Je hebt nu ongeveer 2 keer zoveel).

→ Laat de moes verder afkoelen in het potje, met de deksel erop en op zijn kop. Dan trekt het vacuüm. Eenmaal koel in de koelkast bewaren.

→ Dit is typisch zo’n recept wat met de dagen lekkerder wordt. Toch kan ik meestal niet daarop wachten en eet ik mijn eerste portie nog warm.

 

Doe een Whole30 met begeleiding van HealthCreators

Focus op je gezondheid, gewoontes en hoe je met eten omgaat. Verander je leven: het begint met wat je eet!

Lees over Brenda op de Whole30 coach site

Get Things Done! Download ons gratis e-boek over Het HealthCreators proces.

Download ons gratis E-boek: Get Things Done, het HealthCreators process voor Training, Mindset & Nutrition

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.